Tuesday 27 May 2008

Busteni-Bran

Am plecat din Bucuresti cu trenul de 23.24, hotarandu-ma cu o ora inainte sa plec la o plimbarica prin munti. Pe la 2 eram in Busteni, cu ochii carpiti de somn dupa o saptamana de munca. Am tras la Crina, care ospitaliera ca intotdeauna m-a invitat la un suc si la o felie de paine cu unt. Pe la 3 dormeam bustean. Ziua de sambata a inceput foarte lenesa. Atat ea (ziua) cat si eu. Am mancat ceva la o carciuma si am tait-o-n sus. Directia a fost stabilita inainte sa adorm, noaptea trecuta - Vf. Omu clar. Asa ca pe la 5 jumate dupa amiaza intram in statia Meteo. Pe usa cabanei era scris un mesaj "incurajator" (pentru cei care au sosit mai pe urma cu gand sa traga la cabana), ceva de genu: "Nu incercati sa spargeti usa ca e statia meteo la 50 de metri". In tura era Ciprian si cu Radu. Era ziua lui Ciprian pe care l-am serbat la un ceai si la un septic, unde ne-a luat piuitul la ce bafta a avut. Am cunoscut pe Codruta, Ana, Mihaela si Endre cu care am petrecut linistit in doze moderate de ras. Dupa un somn dulce in camera renovata de deasupra bucatariei m-am trezit cu soarele in ochi. Afara era senin, iar soarele ardea de puteai sa faci plaja la pilea goala. IN jur o priveliste de vis. In afara de Piatra Craiului unde George, irina si Sarma (am aflat ulterior in gara din brasov) se luptau cu ceata si cu ploaia, se putea vedea pana departe de la Ciucas pana peste Leaota. Dupa cafelutza de dimineata gasca a inceput sa se sparga. Ana, Mihaela si cu Endre au luat-o la vale spre Babele, iar Codruta s-a hotarat sa ma conduca pana pe Vf. Scara. Mi-am luat la revedere de la radu si Ciprian, carora le multumesc inca o data pentru ospitalitate, si am purces spre Marea Scara, ultimul varf ce ma mai despartea de cetatea branului. Primul impuls a fost sa ma dau la vale pe valea Ciubotea, dar ajungand sus am hotarat sa ma duc pe Clincea; fiind creasta evitam eventualele crevase sau rupturi ale zapezii de pe vale. Dupa o ultima tigara si inca cateva palavre cu Codruta fiecare am plecat in drumul nostru. Ea inapoi la Ciprian, eu inainte spre Clincea. Dar primul gand este intotdeauna mai bun. Asa ca nici nu am facut 20 de pasi ca s-a pus o ceata groasa chair la intrare pe muchie de m-am trezit pe niste tzancuri nestiind incotro s-o mai iua. Am stat acolo pret de doua pipe, concentrat cu fata spre muchie, doar doar voi vedea un marcaj ceva, sau vreo urma de poteca. Din pacate in zona totul era acoperit de zapada si nu am vazut nimic. NU vroiam nici sa risc intrand pe vreun valcel aiurea. Aveam impresia ca sunt prima oara pe aici. Nu mai recunosteam nimica. Intr-un final am ales primul gand. Am facut cale intoara si am ales drumul vaii Ciubotea. Dupa ceva traversee si dat pe fund pe un culoar inzapezit am ajuns la stana unde am facut schimbul plastici-bocani. In Bran am facut o mica testare a bazarului cu amintiri.
De precizat ca sambata m-a plouat dinainte de intrare pe platou pana la Omu, iar duminca a plouat in mai multe reprize, din care una de de 4 ore :)) pana in Bran. Ploaie mocaneasca indesata uneori cu aspecte torentiale. Zapada mare, apoasa si alunecoasa nu prea m-a incantat, dar se tine inca foarte bine pe valcele si vai.

In Brasov am facut jonctiunea cu George (Gheghe - noua lui porecla =))) si cu irina ca re facusera Creasta Pietrei din Ascutit pana in Funduri cu retragere prin Spirla - Plaiu Foii.








O tura exceptionala, iar ca sa nu ma plictisesc prea tare am avut parte si de ploaie si de lapovita si de soare.

3 comments:

Unknown said...

Misto, mah. Ma bucur ca la ROMPREST va plateste asa de bine incat poti sa-ti permiti si tu ceva polartece si un personal pana la munte. Hai noroace si fii atent la bautura aia.

BettyBoop said...

:)postarea asta m-a facut sa zambesc. e 6 dimineata, stiu. lumea doarme acum, stiu si asta. numele tau imi pare cunoscut, cred ca ne si stim. dar asta nu e important.. umbland pe net, am dat de blogul tau, iar postarea m-a facut sa zambesc. comentariu circular...

Ioana said...

No comment.